چرا گربه ها بچه های خود را می خورند؟

چرا گربه ها بچه های خود را می خورند؟

0 دیدگاه 5 فروردین 1401 چاپ خبر بازدید: 7840
چرا گربه ها بچه های خود را می خورند؟
اگر در حال پرورش گربه هستید یا از گربه های ولگردی مراقبت می کنید که اغلب بچه گربه دارند، یکی از وحشتناک ترین و ناراحت کننده ترین چیزهایی که احتمالاً تجربه خواهید کرد این است که گربه مادر یکی از بچه هایش را می خورد.

 

چرا گربه ها بچه های خود را می خورند؟

اگر در حال پرورش گربه هستید یا از گربه های ولگردی مراقبت می کنید که اغلب بچه گربه دارند، یکی از وحشتناک ترین و ناراحت کننده ترین چیزهایی که احتمالاً تجربه خواهید کرد این است که گربه مادر یکی از بچه هایش را می خورد.

چرا گربه ها بچه هایشان را می خورند؟

1. بچه گربه سالم نیست

یکی از رایج ترین دلایلی که گربه یکی از بچه گربه هایش را می خورد این است که این بچه گربه بیمار یا ناسالم است و بعید است که زنده بماند. در این صورت، مادر بچه گربه را می خورد تا از رنجش جلوگیری کند. گربه‌ها بیش از 200 میلیون حسگر بو در بینی خود دارند و می‌توانند از حس بویایی حاد خود برای تشخیص چیزهایی که ما نمی‌توانیم استفاده کنند، و بسیاری از مردم معتقدند که بیماری یکی از چیزهایی است که می‌توانند بو کنند. یک بچه گربه ناسالم برای بقیه خطر دارد زیرا اگر بمیرد، باکتری ها به سرعت پخش می شوند و بچه گربه های دیگر آسیب پذیر می شوند.

2.مرده بدنیا آمده است

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یک بچه گربه مرده می تواند به سرعت باکتری را به بقیه توله ها پخش کند، بنابراین گربه در صورت مرده به دنیا آمدن، چاره ای جز خوردن آن برای مادرندارد.

3.زباله در خطر است

ممکن است بپرسید چرا نمی توانید بچه گربه مریض یا مرده را بردارید تا گربه آن را نخورد. پاسخ این است که گربه شما حداقل در هفته اول پس از تولد هیچ تداخلی با بستر را تحمل نمی کند. هر گونه تلاش برای نزدیک شدن به آن باعث می شود که فکر کند آن نقطه امن نیست و شروع به حرکت می کند. اگر او نمی تواند آن را حرکت دهد یا احساس می کند که خیلی سخت است، ممکن است یک یا چند بچه گربه را بخورد، بنابراین اکثر متخصصان توصیه می کنند به مدت یک یا دو هفته به هر قیمتی از محل لانه سازی دور شوند.

گربه هایی با خانه های خوب بسیار بعید هستند که بچه گربه های خود را بخورند زیرا آنها احساس امنیت می کنند و اگر خیلی نزدیک شوید معمولاً لانه را جابه جا می کنند. در طبیعت، گربه شما با خطر چندین شکارچی روبرو می شود که ممکن است بچه گربه ها را به عنوان یک وعده غذایی ببینند، و مادر ممکن است بچه گربه ها را بخورد تا استرس را کاهش دهد اگر احساس کند که آنها امن نیستند.

4.یک زایمان طولانی مدت با استرس

برخی از گربه ها می توانند برای سه روز یا بیشتر زایمان کنند. در حالی که گربه ممکن است در این مدت غذا بخورد و بنوشد، این روند می تواند تلفات زیادی را برای او به همراه داشته باشد. زایمان های طولانی اغلب گربه را گرسنه می کند و ممکن است بچه گربه را بخورد تا برخی از مواد مغذی را که از دست داده است به دست آورد. گربه ها گوشتخوار هستند و می توانند مواد مغذی مهمی را از خوردن یک بچه گربه بازیابی کنند که به ادامه زایمان کمک می کند.

5.بی تجربگی

بی‌تجربه بودن کم اتفاق می افتد. مادرانی که برای اولین بار بچه گربه‌هایشان را می‌خورند ممکن است نداند در کنار خوردن آنها چه کاری انجام دهند، یا ممکن است خیلی خشن رفتار کرده بچه گربه را بکشد و سپس بخورد.

6.سوء تغذیه

یکی از رایج ترین دلایلی که گربه ممکن است یکی از بچه گربه هایش را در طبیعت بخورد این است که او سوءتغذیه دارد و به مواد مغذی نیاز دارد که از خوردن بچه هایش دریافت می کند. او همچنین معمولا جفت را می خورد. اگر گربه بسیار کم وزن باشد، ممکن است کل توله ها را بخورد. اگر بچه گربه‌هایی باقی بمانند، مواد مغذی بیشتری از طریق شیر مادر دریافت خواهند کرد، بنابراین قربانی کردن یکی می‌تواند سلامت بسیاری را بهبود بخشد.

7.بچه گربه را نمی شناسد

دلیل دیگر برای جلوگیری از نزدیک شدن به بچه گربه ها در بدو تولد این است که گربه شما از حس بویایی قوی خود برای شناسایی فرزندان خود استفاده می کند. کوچکترین تغییر در رایحه می تواند باعث شود گربه شما بچه گربه را با یک شکارچی اشتباه بگیرد و در کشتن او دریغ نخواهد کرد. یک لمس تنها چیزی است که برای تغییر بوی بچه گربه و گیج کردن مادر لازم است.

آیا گربه های نر بچه گربه می خورند؟

گربه های نر بچه گربه ها را نمی خورند و بیشتر به فکر محافظت از قلمرو خود و جمع آوری ماده ها برای جفت گیری هستند. خطر کمی وجود دارد که پدر در چند هفته اول حتی به بچه گربه ها نزدیک شود. با این حال، برخی از گربه های نر ممکن است بستر یک ماده دیگر را بچسبانند تا با کاهش تقاضای منابع، بقای فرزندان خود را تضمین کنند. وقتی گربه نر این بچه گربه ها را می کشد، ممکن است آنها را نیز بخورد.

چگونه می توانم کمک کنم که گربه ام بچه گربه هایش رانخورد؟

بهترین راه برای جلوگیری از خوردن بچه گربه ها این است که او را در زمانی که باردار نیست حفظ کنید. زمانی که زمان زایمان فرا رسید، فضایی خصوصی به دور از سروصدا برای او فراهم کنید. در برابر وسوسه مداخله به هر طریقی مقاومت کنید، تا او را مجبور نکنید که ایمنی بستر به خطر بیفتد و خطر کمی برای خوردن بچه گربه ها وجود خواهد داشت.

محتمل ترین دلیلی که گربه شما بچه گربه را می خورد این است که ناسالم یا مرده به دنیا آمده است. اگرچه هنوز نادر است، اما در گربه‌های خانگی بیشتر از نژادهای اصیل دیده می‌شود، زیرا هیچ سابقه‌ای مبنی بر ترکیب ژن‌های ولگرد وجود ندارد. پرورش دهندگان نمی توانند به طور انتخابی بیماری ها و مشکلات ژنتیکی را پرورش دهند، و هیچ راهی برای تشخیص اینکه بچه گربه دچار اختلال است وجود ندارد.

 

به این وب سایت رای دهید