خون در ادرار سگ

خون در ادرار سگ

0 دیدگاه 27 اردیبهشت 1401 چاپ خبر بازدید: 1226
خون در ادرار سگ
اگر خون در ادرار سگ خود کشف کرده اید، حق دارید که بسیار نگران باشید و تعجب کنید که حیوان خانگی شما چه مشکلی دارد. این مقاله به شما کمک می کند خونسردی خود را حفظ کرده و برای شرایط اضطراری آمادگی خوبی داشته باشید.

اگر خون در ادرار سگ خود کشف کرده اید، حق دارید که بسیار نگران باشید و تعجب کنید که حیوان خانگی شما چه مشکلی دارد. این مقاله به شما کمک می کند خونسردی خود را حفظ کرده و برای شرایط اضطراری آمادگی خوبی داشته باشید. زیرا در اینجا دامپزشکان به شما در مورد علل احتمالی، علائم خاص اطلاع می دهند و توضیح می دهند که دقیقاً چه کاری می توانید برای کمک به حیوان خانگی خود در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید.

آیا باید فورا به دامپزشکی مراجعه کنم؟

واضح است که وقتی خون می بینید دچار ترس می شوید. در حال حاضر نیز مهم است که اقدامات مناسب را انجام دهید تا سگ شما به سرعت بهبود یابد. آیا وجود خون در ادرار اورژانسی است؟ واقعیت این است: اگر خون را در ادرار حیوان خانگی خود کشف کردید، مشکلی وجود دارد، زیرا خون به طور معمول جایی در ادرار ندارد. اول از همه، مهم است که سگ را با دقت مشاهده کنید و در نظر بگیرید: آیا حیوان من علائم دیگری نشان می دهد؟ آیا بی قرار است، آیا می خواهد مدام ادرار کند، اما ممکن است نتواند ؟

آیا سگ شما تمام روز را در رختخواب خود دراز کشیده است و به انجام کاری تشویق نمی شود؟

بر اساس شرایط عمومی، از قبل می توان به خوبی تعیین کرد که آیا وضعیت سگ شما اورژانسی است یا خیر. حتی اگر عزیز شما در غیر این صورت کاملاً مناسب به نظر می رسد، همیشه باید در اسرع وقت با دامپزشک تماس بگیرید تا او بتواند علت آن را پیدا کند.

کم اشتهایی سگ ها

علل احتمالی خون در ادرار در سگ ها

دلایلی که می تواند پشت این موضوع باشد بسیار متنوع است و همیشه باید توسط دامپزشک روشن شود! تنها از این طریق می توان درمان موثری را انجام داد.

علل احتمالی عبارتند از :

1. عفونت های دستگاه ادراری

اینها اغلب توسط باکتری هایی ایجاد می شوند که از مجرای ادرار بالا رفته و به مثانه ختم می شوند. به دلیل کوتاهتر بودن مجرای ادراری، سگ‌ها به ویژه تحت تأثیر این بیماری قرار می‌گیرند. خطر پیشرفت عفونت به کلیه ها و لگن وجود دارد و در صورت شناسایی باکتری باید همیشه آنتی بیوتیک تجویز شود. البته این باید توسط دامپزشک شما تجویز شود. در مقاله ما در مورد عفونت ادراری در سگ بیشتر بخوانید .

2. سنگ های ادراری

کریستال ها یا سنگ های کوچک در ادرار برای عزیز شما بسیار ناخوشایند هستند و عفونت مثانه اغلب ثانویه به دلیل تحریک مداوم مثانه است که به دلیل مالش کریستال های لبه تیز به غشای مخاطی است. ریزش غشای مخاطی که سپس ریخته می‌شود، باعث تولید خون در ادرار نیز می‌شود.

3. بیماری های پروستات در مردان

از آنجایی که پروستات سگ نر در مجاورت مجرای ادرار و همچنین مثانه قرار دارد، تغییراتی که در آن وجود دارد می تواند بر روی ادرار تأثیر بگذارد.

4. عوارض دارویی

برخی از داروها می توانند باعث تغییر خونی در ادرار شوند. اینکه آیا این نیز می تواند دلیل سگ شما باشد، باید توسط دامپزشک بر اساس برنامه دارویی او بررسی شود.

5. رشد مثانه مانند تومور یا پولیپ

در صورت افزایش اندازه مجاری ادراری، این توده ها به دلیل رگ های خونی تازه تشکیل شده باعث خونی شدن ادرار می شوند. برای تشخیص معاینه سونوگرافی ضروری است.

 

6. بیماری های مزمن مانند دیابت یا بیماری های عفونی که با کم خونی همراه است

محصولات تجزیه گلبول های قرمز که به عنوان بخشی از بیماری سیستمیک رخ می دهد، ادرار را قرمز رنگ می کند.

 

علائمی که ممکن است همراه با خون در ادرار باشد

علائم زیر اغلب در ترکیب با ادرار خونی مشاهده می شود. پس به دوست چهارپای خود بسیار توجه کنید:

تکرر ادرار، ادرار کردن در مکان های غیر معمول

قطره قطره، ادرار سخت یا دردناک

تغییر بوی ادرار

افزایش لیسیدن در ناحیه تناسلی

تب

کاهش وضعیت عمومی، بی حالی

افزایش تشنگی

تشخیص

تشخیص فقط باید توظسط دامپزشک انجام شود! او سگ شما را به طور کامل معاینه می کند، اندازه مثانه او را تعیین می کند تا انسداد مجرای ادرار را رد کند و مطمئناً یک نمونه ادرار را بررسی می کند.

بنابراین توصیه می شود از قبل یک نمونه ادرار تازه را با خود جمع آوری کرده و بیاورید تا دامپزشک شما بتواند علائم عفونت، سنگ های ادراری یا سایر علل زمینه ای را بررسی کند. به منظور رد سایر بیماری های متابولیک یا سایر بیماری ها، دامپزشک شما آزمایش خون و/یا سونوگرافی را نیز انجام خواهد داد.

با استفاده از سونوگرافی، می توان ضخامت دیواره مثانه را تعیین کرد، کریستال یا پولیپ ادرار را پیدا کرد و حتی می توان ادرار استریل را از طریق سوراخ برای معاینات مهم بیشتر برداشت.

در صورت کشف خون در ادرار و آیا اقدامات پیشگیرانه وجود دارد، کدام درمان های خانگی مناسب هستند؟

مهمترین چیز این است که مطمئن شوید که سگ شما هر روز آب کافی دارد و می نوشد. برخی از سگ ها بسیار "کم مصرف می کنند"، بنابراین اضافه کردن آب به غذا یا خیس کردن غذای خشک از قبل می تواند کمک کننده باشد. اگر کاسه‌های مختلف با اندازه‌ها و مواد مختلف تهیه شود، سگ‌های دیگر بیشتر به نوشیدن تشویق می‌شوند.

توجه در هوای مرطوب و سرد: همیشه سگ خود را به خوبی خشک کنید و از آب و هوا و کف سرد اجتناب کنید، همیشه یک پتوی گرم به عنوان پایه برای او تهیه کنید.

اگر سگ شما در معرض خطر عفونت ادراری مکرر است، باید با دامپزشک خود در مورد گزینه های پیشگیری طولانی مدت از جمله مکمل ها و رژیم های غذایی خاص صحبت کنید.

پیشگیری از سنگ های ادراری یا جلوگیری از عود مجدد آنها اغلب مستلزم رژیم غذایی خاصی است تا بر pH و محتوای مواد معدنی ادرار تأثیر بگذارد. رژیم غذایی دقیق توسط دامپزشک شما تجویز می شود و بستگی به این دارد که کدام سنگ تشخیص داده شده است. در هر صورت، بسیار مهم است که سگ شما به اندازه کافی آب بنوشد و مرتباً ادرار کند.

درمان و پیشگیری از عوامل خطر مانند چاقی، دیابت، سنگ‌های مثانه یا اصلاح فرج جمع‌شده با جراحی می‌تواند به پیشگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری و عواقب آن کمک کند و سهم قابل توجهی در حفظ سلامت حیوان خانگی شما داشته باشد.

به این وب سایت رای دهید