لنگش در گربه ها

لنگش در گربه ها

0 دیدگاه 10 خرداد 1401 چاپ خبر بازدید: 397
 لنگش در گربه ها
یک گربه به دلایل زیادی می تواند لنگ شود. گربه ممکن است پای شکسته، رگ به رگ شده ، زخم یا جسم خارجی در پنجه خود داشته باشد. برخی از لنگش ها نیز می تواند ناشی از مشکلات مفاصل باشد.

 

یک گربه به دلایل زیادی می تواند لنگ شود. گربه ممکن است پای شکسته، رگ به رگ شده ، زخم یا جسم خارجی در پنجه خود داشته باشد. برخی از لنگش ها نیز می تواند ناشی از مشکلات مفاصل باشد. در اینجا می توانید در مورد علائم، تشخیص و درمان لنگش در گربه ها اطلاعات بیشتری داشته باشید .

علائم لنگش در گربه ها

لنگش در گربه‌ها می‌تواند درجات مختلفی از علائم نشان دهد، از این که گربه تمام وزن خود را روی پا نمی‌گذارد تا زمانی که حالت  فنری پیدا کند ، یعنی به هیچ وجه حمایت نمی کند و روی سه پا می پرد. گربه همچنین می‌تواند روی ناحیه یا پای خاصی که در آن درد می‌کند زیاد لیس بزند.

اگرچه گربه غیر از لنگش علائم دیگری را نشان نمی دهد، اما باید درک کرد که اگر گربه لنگ است، در بیشتر موارد به دلیل درد است. بسیاری از گربه‌هایی که درد دارند می‌توانند پنهان شوند، تحریک‌پذیر شوند، ساکت شوند یا اشتهایشان کم شود. لنگش مزمن بیشتر می تواند منجر به کاهش توده عضلانی اطراف پای آسیب دیده شود.

چرا گربه من لنگ است؟

لنگش گربه  می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و علت می تواند کم و بیش جدی باشد.

آسیب به اسکلت - به عنوان مثال. شکستگی استخوان، پارگی و بازسازی استخوان

آسیب به بافت های نرم - مانند ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها (مثلا آسیب های رباط صلیبی و رباط). آنها همچنین می توانند باعث آسیب به پوست شوند - به عنوان مثال. اجسام خارجی که به پوست نفوذ کرده اند، خرده ها ،  جراحات ناشی از گاز گرفتن در گربه ها توسط حیوانات دیگر و اغلب منجر به عفونت با آبسه های متورم در پوست می شود.

بیماری های مفصلی - مانند آرتروز. این برای گربه های مسن است. آنها می توانند شروع به استراحت و خواب بیشتر کنند و از بالا و پایین پریدن از ارتفاعات پرهیز کنند. برخی از گربه‌ها سفت‌تر حرکت می‌کنند، ، زیرا تحرک لازم را ندارند.

صدمات به پنجه ها، به عنوان مثال. آسیب کپسول پنجه

بیماری عصبی می تواند باعث لنگش گربه و ناتوانی در حرکت عادی شود

فلج ناگهانی پاهای عقب گربه ممکن است به دلیل لخته شدن خون در شریان کاروتید باشد که به پاهای عقبی گسترش می یابد (ممکن است نتیجه بیماری قلبی باشد). این موارد بسیار حاد هستند و گربه را باید سریعا نزد دامپزشک برد می توانید با شماره تماس 24 ساعته سامانه دامپزشک 021-28426719 تماس بگیرید تا دامپزشک به محل شما اعزام شود.

تشخیص لنگش

اگر گربه شما نیاز به معاینه لنگش دارد، خوب است که گربه چهار ساعت قبل از مراجعه به دامپزشک ناشتا باشد. با این حال، گربه باید همیشه فرصت نوشیدن آب را داشته باشد. برای معاینه، ممکن است نیاز به دادن داروهای آرام بخش باشد و در صورت وجود غذا در معده، خطر تهوع و استفراغ گربه بیشتر است.

در معاینه، دامپزشک می پرسد که چه اتفاقی ممکن است افتاده باشد و آیا گربه شما در گذشته مشکلات مشابهی داشته است یا خیر. دامپزشک به دقت گربه را از نظر هرگونه ناهنجاری معاینه می کند و الگوی حرکتی گربه را ارزیابی می کند. اگر دامپزشک معتقد باشد که ممکن است به اسکلت یا مفاصل آسیب وارد شود، معمولاً درخواست عکس   رادیولوژی می دهد.

درمان لنگش

نحوه انتخاب دامپزشک برای درمان لنگش گربه شما کاملاً به علت آن بستگی دارد. در صورت شکستگی استخوان، جراحی یا تثبیت ممکن است لازم باشد. آبسه ها باید تخلیه شوند. برای استئوآرتریت، چندین گزینه درمانی مختلف وجود دارد که می‌توان با هدف تسکین درد و کاهش التهاب امتحان کرد، اگرچه آرتروز خود یک التهاب مزمن مفصل است. برای کاهش فشار روی مفاصل، گربه باید در وزن مناسبی نگهداری شود.

چه زمانی باید با دامپزشک تماس بگیرم؟

اگر گربه شما لنگ است، ممکن است ایده خوبی باشد که برای ارزیابی میزان لنگش با دامپزشک تماس بگیرید . سعی کنید گربه را از نظر زخم روی پوست ببینید. تا زمان تماس با دامپزشک، میزان حرکت گربه را به حداقل برسانید. اگر گربه یک گربه در فضای باز است، آن را تا حد امکان در داخل خانه نگه دارید تا مطمئن شوید که از ارتفاع بالا یا پایین نمی پرد.

گربه های مسن ممکن است در یک یا چند مفصل دچار آرتروز شوند، این گربه ها باید توسط دامپزشک معاینه شوند. هیچ گربه ای نباید با دردهای غیرضروری راه برود.

وقتی شرایط حادتر است

اگر گربه شما درگیر دعوا یا تصادف شده است و به وضوح لنگ می‌زند، آسیب‌های جدی مانند زخم‌های بزرگ یا شکستگی‌های باز استخوان یا جراحات زخمی نزدیک به مفصل دریافت می‌کند، شما به‌عنوان صاحب حیوان خانگی باید فوراً با سامانه دامپزشک تماس بگیرید. . این نوع آسیب ها می توانند بسیار جدی باشند که نیاز به درمان فوری دارند.

اگر نگران حیوان خانگی خود هستید؟ همیشه با دامپزشک تماس بگیرید!

 

در سامانه دامپزشک همیشه می توانید برای ارزیابی اولیه حیوان خود کمک بگیرید. مشاوره، درمان یا ارجاع از یک دامپزشک با تجربه از طریق مشاوره جامع و کامل در اینجا تجربه کنید برای دریافت مشاوره همین الان روی کلمه مشاوره بزن و دکتر حیوان خانگی خودتون رو انتخاب کنید یا با شماره 02128426719  تماس بگیرید . 

به این وب سایت رای دهید