پوشش بدنی گربه ها

پوشش بدنی گربه ها

0 دیدگاه 11 تیر 1401 چاپ خبر بازدید: 2306
پوشش بدنی گربه ها
گربه ها به خاطر رفتار نظافتی خود بین حیوانات خانگی بسیار معروف هستند. آنها دائماً خود را با استفاده از زبان زبر خود تمیز می کنند و کاملاً قادرند پوشش خارجی خود را در بیشتر مواقع بدون نیاز به حمام، پاکیزه نگهداری کنند. به همین دلیل اغلب توصیه نمی شود گربه ها را حمام ببرید، مگر در موارد بسیار ضروری.

گربه ها به خاطر رفتار نظافتی خود بین حیوانات خانگی بسیار معروف هستند. آنها دائماً خود را با استفاده از زبان زبر خود تمیز می کنند و کاملاً قادرند پوشش خارجی خود را در بیشتر مواقع بدون نیاز به حمام، پاکیزه نگهداری کنند. به همین دلیل اغلب توصیه نمی شود گربه ها را حمام ببرید، مگر در موارد بسیار ضروری.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، کوتاه کردن موی گربه ها، یک نگرانی رایج در طول ماه های گرم تابستان برای صاحبین گربه ها می باشد، به ویژه از سوی صاحبان نژادهای مو بلند.

عملکرد پوشش خارجی گربه چیست؟

پوشش مویی گربه عملکردهای مختلفی دارد که بیشتر بر محافظت از آنها در برابر خطرات محیطی متمرکز هستند. این پوشش به عنوان اولین لایه دفاعی عمل می کند که از پوست در برابر عوامل خارجی محافظت می کند. همچنین از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند و از آفتاب سوختگی در گربه هایی که برای مدت طولانی در معرض نور خورشید هستند جلوگیری می کند.

پوشش گربه همچنین دارای برخی خواص ضد آب است که به خشک نگه داشتن پوست آنها کمک می کند و از تجمع رطوبت در سطح پوست جلوگیری می کند. این امر بسیار مهم می باشد زیرا تجمع رطوبت یکی از شایع ترین علل عفونت های سطحی باکتریایی و قارچی پوست در گربه ها است.

پوشش آنها همچنین مسئول تنظیم دمای بدن آنها در شرایط مختلف آب و هوایی در طول سال است. این نوع پوشش به گرم نگه داشتن آنها در طول زمستان کمک می کند.

در هوای گرم، پوشش گربه لایه‌ای از هوا را به دام می‌اندازد تا به خنک نگه داشتن آنها کمک کند. لایه هوای محبوس شده همچنین از پوست در برابر گرمای شدید محافظت می کند و از آفتاب سوختگی و سایر شرایط پوستی ناشی از گرمای شدید محیطی مانند تومورهای پوستی جلوگیری می کند.

علاوه بر ارائه محافظت، این نوع از پوشش همچنین به عنوان یک ابزار حسی برای گربه ها عمل می کند. پوشش گربه به اندازه زیادی حساس است، به طوری که می تواند لرزش های موجود در هوا را تشخیص دهد و به آنها کمک می کند تا از هر گونه تغییر در محیط آگاه شوند و از خطراتی که ممکن است در تماس با آنها باشد اجتناب کنند.

 

آیا تراشیدن پوشش خارجی گربه می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود؟

تراشیدن موی گربه می تواند آنها را مستعد ابتلا به مشکلات مختلف پوستی و سلامتی کند. با تراشیدن موی آنها، محافظت آنها در برابر شرایط آب و هوایی شدید، اشعه ماوراء بنفش خورشید و موارد دیگر را از بین می بریم.

بدون محافظت مناسب در برابر آب و رطوبت، گربه ها بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های سطحی روی پوست خود هستند. رطوبت، محیط مناسبی برای رشد قارچ ها و باکتری ها است و رطوبت بیش از حد یا حفظ شده در سطح پوست آنها اغلب منجر به درماتیت مرطوب یا درماتوفیتوز (عفونت قارچی) می شود.

عفونت‌های اولیه پوست را می‌توان به راحتی با آنتی‌بیوتیک‌های موضعی یا سیستمیک و ضد قارچ‌ها درمان کرد، اما همچنان می‌توانند باعث ناراحتی شدید در گربه‌ها شوند و منجر به التهاب و عوارض ثانویه شوند.

بدون پوشش خارجی، گربه ها در معرض خطر آفتاب سوختگی هستند، به خصوص اگر بیشتر وقت خود را بیرون از خانه بگذرانند. اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند باعث آسیب در خارجی ترین لایه پوست شود و ممکن است منجر به التهاب شدید و عفونت ثانویه شود. در برخی موارد شدید، آسیب به اندازه ای است که تغییراتی در سطح سلولی ایجاد کرده و منجر به ایجاد سرطان می شود.

برخلاف تصور اکثر صاحبان گربه ها، کوتاه کردن موی گربه در هوای گرم کمکی به خنک شدن آنها نمی کند، بلکه توانایی آنها را برای تنظیم دمای بدن از بین می برد. تراشیدن پوشش خارجی گربه ها می تواند آنها را مستعد گرمازدگی در روزهای تابستان و هیپوترمی در شب های سرد زمستانی کند.

به این وب سایت رای دهید