مشکلات دندان های همستر

مشکلات دندان های همستر

0 دیدگاه 10 مهر 1400 چاپ خبر بازدید: 1255
مشکلات دندان های همستر
دندان های همستر ها می توانند مشکلات زیادی را ایجاد کنند. همسترها ، مانند دیگر حیوانات خانگی ، دارای دندان هایی هستند که در طول زندگی خود به طور مداوم رشد می کنند. اگر همستر شما خود آنها را از بین نبرد ، ممکن است دوره ای، به اصلاح دندان نیاز داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، گیاهخوارانی مانند خرگوش و همه چیز خوارهایی مانند چینچیلا و همستر دارای دندانهای بلندی هستند که به طور مداوم رشد می کنند و اغلب به اصلاح دندان نیاز دارند. به این دندانها دندان هایپسودنتال گفته می شود. دندان های هایپسودونت دارای تاج هستند (قسمتی از دندان ها که می توانید مشاهده کنید) که طول زیادی را فراتر از لثه ها گسترش می دهد. بنابراین دندان های هایپسودنتال در مقایسه با دندان های سگ ، گربه یا انسان به طور غیرمعمول بلند هستند. عمل آسیاب طبیعی، جویدن اسباب بازی ، یونجه و سایر اقلام غذایی باعث می شود که دندان ها در گیاهخواران عادی در طول ایده آل بمانند ، اما بسیاری از آنها به دلیل چندین عامل بهداشتی و ژنتیکی نیاز به قطع منظم دندان ها دارند.

دندان های بزرگ شده

دندان های پیشین یا دندان های جلویی همستر شما به آسانی قابل تشخیص است . آنها معمولاً آنقدر بلند می شوند که شروع به خم شدن و چسبیدن بین لب ها می کنند. هنگامی که آنها بیش از حد بلند می شوند ، می توانند در لثه یا سقف دهان همستر شما رشد کنند. دندان های مولار یا دندان های پشت دهان نیز می توانند به طول بیش از حد برسند ، اما در همسترها به ندرت رشد می کنند. مشاهده مولارها بدون استفاده از اسپکولوم در پشت دهان دشوار است ، اما همسترهایی که دارای مولارهای رشد کرده هستند معمولاً در جویدن و بلع مشکل دارند.

 

اصلاح دندان مولار(آسیاب)

کوتاه کردن دندان های مولار می تواند دشوارتر از کوتاه کردن دندان های پیشین باشد. در شرایطی که همستر شما به طور موقت ناتوان است ، می توانید دندان های آسیاب را کوتاه کرده و در طول مناسب قرار دهید.

رشد بیش از حد دندانها می تواند باعث صدمات جدی ، بی اشتهایی و حتی مرگ ناشی از ناتوانی در جویدن و بلع شود. خوشبختانه مشکل دندان های بزرگ شده به راحتی با کشیدن منظم دندان ها و رفتارهای مناسب جویدن کنترل می شود.

 

به این وب سایت رای دهید