آیا گربه و پرنده می توانند با هم زندگی کنند؟

آیا گربه و پرنده می توانند با هم زندگی کنند؟

0 دیدگاه 29 آذر 1400 چاپ خبر بازدید: 3106
آیا گربه و پرنده می توانند با هم زندگی کنند؟
گربه ها به طور طبیعی شکارچی هستند در حالی که پرندگان به طور طبیعی طعمه هستند، بنابراین اگر این دو نوع حیوان خانگی نیاز به زندگی مشترک داشته باشند، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، همانطور که اغلب در کارتون ها نشان داده می شود، گربه های فضای باز و حتی گربه های خانگی به پرندگان حمله می کنند زیرا این رفتارها بسیار غریزی هستند. اما آیا می توان بر این غرایز طبیعی توسط پرندگان خانگی و گربه های خانگی غلبه کرد تا آنها به طور مسالمت آمیز همزیستی کنند؟

همزیستی گربه و پرنده

گربه و پرنده می توانند در خانه همزیستی کنند، اما شما باید اقدامات خاصی را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که گربه نمی تواند در هر نقطه از نظر فیزیکی به پرنده برسد. غریزه طبیعی گربه برای پریدن، گرفتن و "بازی" با پرنده می تواند در هر زمان آشکار شود و فوراً زندگی پرنده شما را به خطر بیندازد. اما البته، هر گربه و هر پرنده متفاوت است. برخی از گربه ها اصلاً به یک پرنده خانگی اهمیت نمی دهند، در حالی که برخی دیگر مأموریت زندگی خود را رسیدن به یک پرنده می کنند. شما باید شخصیت حیوانات خانگی خود را ارزیابی کنید و اگر به پرنده و گربه خود اجازه تعامل دهید همیشه مراقب باشید.

غرایز طبیعی گربه ها و پرندگان

گربه ها در طبیعت شکار خود را پیدا می کنند، که می تواند شامل پستانداران کوچک، خزندگان، ماهی ها و حتی پرندگان باشد. برای گربه پریدن و گرفتن اقلام، زنده یا غیر زنده، سرگرم کننده است و پرندگان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. گربه‌ها پرندگان را سرگرم‌کننده یا غذا می‌دانند و بین حیوانات خانگی و وحشی تفاوتی قائل نمی‌شوند.

اکثر پرندگان، چه در اسارت و چه در حیات وحش، با کوچکترین وحشت، سر و صدا یا مشاهده گربه، اگر کمترین احساس خطر کنند، به پرواز در می آیند. پرنده حتی ممکن است فریاد بزند تا به سایر پرندگان شکارچی هشدار دهد . پرندگانی که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند معمولاً آنقدر بزرگ نیستند که گربه ها سعی در دفاع از خود داشته باشند، اما حتی اگر یک پرنده بزرگ مانند ماکائو توسط گربه نزدیک شود، به طور غریزی ترسناک است و در صورت امکان قبل از مبارزه فرار می کند. .

چگونه گربه ها برای پرندگان خطرناک هستند؟

اما گربه ها می توانند به راحتی به پرنده آسیب بزنند یا آن را بکشند. با پنجه های تیز پرنده آسیب می بیند یا می تواند باعث زخم های جدی و عفونت ناشی از باکتری در دهان شود. گربه‌ها همچنین می‌توانند پرهای مهم مورد نیاز برای پرواز، تعادل و گرما را بیرون بکشند و به پرنده‌ای که حمله یا تهدید را تحمل کرده است، آسیب‌های روحی جدی وارد کنند. گربه ها حتی می توانند پرندگان کوچک را بخورند.

آیا پرندگان می توانند برای گربه ها خطرناک باشند؟

علیرغم این واقعیت که یک گربه قطعا برای یک پرنده خطرناک تر از یک پرنده برای یک گربه است، یک پرنده بزرگتر هنوز هم می تواند به یک گربه بی شک آسیب برساند. طوطی های بزرگ دارای منقار و چنگال های قوی هستند که می تواند به هر چیزی که تصمیم به گرفتن آن دارند آسیب برساند. آنها می توانند گربه را بگیرند و گاز بگیرند، به خصوص اگر گربه ترسیده باشد و سعی در حمله به پرنده نداشته باشد. این اغلب در مورد گربه های خجالتی یا کنجکاو و طوطی های ترسیده دیده می شود که برای دفاع از خود عمل می کنند.

علیرغم این واقعیت که گربه ها به طور طبیعی می خواهند پرنده های خانگی را بگیرند و حتی بخورند، کارهایی وجود دارد که می توانید برای کمک به این گونه ها برای زندگی مسالمت آمیز با هم در خانه خود انجام دهید.

قفس پرنده را ایمن کنید: اگر گربه کنجکاو دارید، مطمئن شوید که پرنده شما یک قفس امن یا پرنده ای دارد که گربه نتواند داخل آن قرار بگیرد تا زمانی که در خانه نیستید نگران او نباشید. علاوه بر این، مطمئن شوید که گربه شما نمی تواند قفس پرنده را بکوبد. قفس های کوچکی مانند قفس هایی که برای قناری ها استفاده می شود اغلب روی میزها قرار می گیرند و به راحتی می توان آنها را از بین برد. قفس را روی یک پایه یا میز محکم محکم کنید یا مطمئن شوید که قفس به اندازه کافی سنگین است که گربه شما نتواند آن را به اطراف فشار دهد. در نهایت، از قفل قفس یا کارابین استفاده کنید تا مطمئن شوید گربه شما نمی تواند درهای قفس پرنده را باز کند.

آنها را نگه دارید در اتاق های جداگانه: در نظر بگیرید قفس پرنده در یک اتاق که شما می توانید گربه خود را از حفظ. شکار شدن یک پرنده در قفس توسط گربه (حتی اگر در پشت میله ها امن باشد) می تواند باعث استرس غیر ضروری پرنده شود.

هرگز اجازه ندهید گربه در قفس پرنده یا پرندگان قرار گیرد: به گربه اجازه ندهید زمانی را در قفس بگذراند، حتی اگر پرنده در آن حضور نداشته باشد. شما نمی خواهید گربه شما به این مناطق به عنوان مکان های خود فکر کند و هر گونه احساس مالکیت یا ادعای سرزمینی را در خود ایجاد کند.

سعی کنید پرنده خود را به گربه خود معرفی کنید: این معمولا یک فرآیند بسیار کند است و شما باید با اجازه دادن به پرنده در قفس و گربه خود از فاصله دور یکدیگر را ببینند. در نهایت، پس از اطمینان از اینکه هر دو راحت هستند و استرس ندارند، می توانید فاصله بین این دو را کاهش دهید. برخی از افرادی که گربه هایی دارند که هیچ نشانه ای از رفتن به حالت شکارچی نشان نمی دهند، پرنده خود را از قفس خود خارج می کنند و به آن دو اجازه می دهند بدون میله هایی در راه یکدیگر را ببینند. اگر احساس راحتی می‌کنید که این کار را انجام دهید، باید با احتیاط و هوشیاری زیادی انجام شود، در صورتی که پرنده شما سعی می‌کند از دستان شما بپرد یا گربه شما سعی کند به پرنده بپرد.

آموزش دادن طوطی

 

به این وب سایت رای دهید