دلایلی که یک گربه میو نمی کند

دلایلی که یک گربه میو نمی کند

0 دیدگاه 26 دی 1400 چاپ خبر بازدید: 8584
دلایلی که یک گربه میو نمی کند
اکثر صاحبان گربه از صدای خرخر کردن گربه خود لذت می برند . اگر گربه شما واقعا میو نمیکند، ممکن است رفتار گربه طبیعی باشد، اما به دنبال نشانه هایی باشید که نشان می دهد چیز جدی تری است.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اگر یک گربه با صدای معمولی ناگهان برای مدت طولانی ساکت شود، ممکن است نگرانی وجود داشته باشد. به خصوص اگر حیوان خانگی شما بی حال یا افسرده به نظر می رسد، درخواست ویزیت دامپزشک ایده خوبی است. اگر حیوان خانگی شما همیشه ساکت بوده است اما شاد و سالم به نظر می رسد، پس احتمالاً این طبیعت گربه شماست و کاملاً طبیعی است.

گربه‌ها مانند انسان‌ها فردی هستند و انواع ساکت و پرحرف هم وجود دارند. آواز گربه نیز تمایل به نژاد خاص دارد. گربه‌های سیامی در میوهای خود بسیار پر سر و صدا و خشن هستند، در حالی که بیرمن طبیعتاً ساکت است. هنگامی که یک نژاد پر سر و صدا به طور ناگهانی ساکت می شود، به احتمال زیاد باعث نگرانی می شود.

گربه‌ها معمولاً با یکدیگر خوش صدا نیستند، به جز یک گربه ماده و بچه گربه‌هایش. بسیاری از دانشمندان در واقع معتقدند که میو یک رفتار دستکاری گربه ها برای رسیدن به آنچه شما می خواهید است. میو کردن به سمت انسان ها یک ویژگی اهلی کردن است و راهی برای ارتباط گربه ها با صاحبانشان. از آنجایی که گربه های بالغ به یکدیگر میو میو نمی کنند، غیرمعمول نیست که بچه گربه شما با افزایش سن به تدریج ساکت تر شود. این چیزی نیست که شما در مورد آن نگران باشید.

نکات

سعی کنید با بچه گربه خود "صحبت کنید" تا ببینید آیا گربه پاسخ می دهد یا خیر. سعی کنید با گربه خود همانطور که با یک دوست صحبت می کنید صحبت کنید. در مکالمه خود مانند مکالمه انسان به انسان مکث کنید تا ببینید آیا پاسخی دریافت می کنید.

هنگام صحبت کردن برای تشویق به میو کردن، به سمت گربه خود نگاه کنید. مطمئن شوید که گربه شما می‌داند که برای بهترین نتایج با او تعامل دارید.

صدای ضبط شده را پخش کنید یا ویدیویی از گربه‌ها نشان دهید که میو می‌کنند تا ببینید آیا گربه شما پاسخ می‌دهد یا خیر.

دلایل جدی تر برای اینکه یک گربه ممکن است صدا نداشته باشد

در حالی که بیشتر موارد میو نکردن گربه‌ها صرفاً مسائل «شخصی» است، گاهی اوقات یک مشکل جسمی جدی‌تر می‌تواند باعث سکوت گربه شود. اگر به علت دیگری مشکوک هستید یا سکوت جدید است، با دامپزشک خود صحبت کنید.

عفونت تنفسی فوقانی

مانند انسان، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی (URI) می تواند باعث گرفتگی صدا و التهاب حنجره در گربه ها شود. اگر حیوان خانگی شما نیز علائمی مانند سرفه، عطسه، تورم غشاهای مخاطی اطراف چشم، بی حالی یا ترشح از بینی را نشان می‌دهد، فقدان میو ممکن است نشانه‌ای از عفونت تنفسی باشد. دامپزشک شما احتمالاً این مشکل را با آنتی بیوتیک یا سایر داروها درمان خواهد کرد.

 

پرکاری تیروئید

در گربه های مسن تر، پرکاری غده تیروئید می تواند باعث گرفتگی صدا و همچنین کاهش وزن شود. اگر به این مشکوک هستید، از دامپزشک خود بخواهید آزمایش خون انجام دهد و درمان را پیشنهاد کند.

فلج حنجره

اگرچه نادر است، آسیب عصبی به حنجره (جعبه صدا) می تواند باعث تغییرات صدا و همچنین اختلال در تنفس گربه شود. همچنین ممکن است باعث سرفه، کاهش وزن و مشکل در خوردن شود. این یک وضعیت جدی است که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

تومور یا پولیپ

رشد انواع مختلف در گلو و تارهای صوتی گربه شما ممکن است باعث توقف صدای گربه شود. اینها می توانند از پولیپ های کاملاً خوش خیم تا توده های سرطانی بسیار جدی متغیر باشند. اگر گربه شما گرفتگی صدا همراه با صدای تغییر یافته در صدای خود، عطسه، سرفه و تنفس پر سر و صدا یا سخت داشت، او را برای معاینه و درمان نزد دامپزشک خود ببرید. دامپزشک ممکن است یک نمونه بایوپسی برای بررسی سرطان بگیرد.

در بیشتر موارد، سکوت یک گربه صرفاً یک انتخاب یا بیان ماهیت آن است و جای نگرانی نیست. هنگامی که سکوت آن با علائم دیگری همراه است، همیشه از یک متخصص نظر بگیرید.

پذیرش گربه شما

گاهی اوقات گربه ها (مانند مردم) فقط به کمی تشویق نیاز دارند. اگر گربه تان ساکت می ماند، فقط از حیوان خانگی تان همان طور که هست لذت ببرید. گربه ها به طور طبیعی حیوانات ساکتی هستند. اگر نمی‌توانید گربه‌تان را وادار به صداگذاری کنید، در مورد آن احساس بدی نداشته باشید. میو کردن بزرگسالان ممکن است ماهیت خود را نداشته باشد. برخی افراد با صدای بیش از حد در گربه های خود مشکل دارند.

اگر با موارد گفته شده برخورد داشتید حتماً درخواست حضور دامپزشک در منزل را داشته باشید . 

به این وب سایت رای دهید