نژاد آکیتا

نژاد آکیتا

0 دیدگاه 19 اسفند 1400 چاپ خبر بازدید: 491
نژاد آکیتا
آکیتا یک نژاد سگ بزرگ، قدرتمند، نجیب و ترسناک است. آنها در اصل برای محافظت از خانواده سلطنتی و اشراف در ژاپن فئودال استفاده می شدند. این سگ ها همچنین گراز وحشی، خرس سیاه و گاهی آهو را تعقیب و شکار می کردند.

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اگر یک آکیتا را به خانه بیاورید باید بدانید آب دهان آنها زیاد میریزد. آنها تمایل به لجبازی دارند و به غریبه ها علاقه ندارند. اینها می‌توانند ویژگی‌های خوبی برای یک سگ نگهبان باشند، اما اگر بخواهند با حیوانات یا افراد دیگر تعامل داشته باشند، به یک مربی با تجربه نیاز دارند.

خصوصیات نژاد آکیتا:

تطبیق پذیری

به خوبی با آپارتمان نشینی سازگار است

تنها بودن را تحمل می کند

هوای سرد را تحمل می کند

هوای گرم را تحمل می کند

سگ های کار

قد: 2 فوت تا 2 فوت، 4 اینچ قد در شانه

وزن:70 تا 130 پوند

طول عمر:10 تا 12 سال

اطلاعات بیشتر درباره این نژاد

آکیتا یک سگ بزرگ و جسور با ظاهری کاملاً قدرتمند است: سر بزرگی در مقایسه با چشمان کوچک  دارد.

این نژاد به دلیل وفاداری بی دریغ به صاحبان خود مشهور است. آنها می توانند به طرز شگفت انگیزی با اعضای خانواده مهربان باشند. محافظی دوست داشتنی را تصور کنید که از اتاقی به اتاق دیگر شما را تعقیب می کند، که به نظر می رسد تمام مأموریتش در زندگی صرفاً خدمت به شما باشد.

آنها معمولاً پارس نمی کنند مگر اینکه دلیل موجهی وجود داشته باشد، غرغر، ناله و زمزمه های سرگرم کننده ایجاد می کنند. برخی از مالکان می گویند که آکیتا زیر لب غرغر می کند و به نظر می رسد که با خود صحبت می کند، در حالی که برخی دیگر می گویند آکیتا نظر خود را در مورد همه مسائل، از ماشین ظرفشویی گرفته تا زمانی که بچه ها را باید در رختخواب بگذارند، ارائه می دهد. در حالی که این ویژگی‌های جذاب «حرف زدن» برای خانواده به نمایش گذاشته می‌شود، آکیتا نسبت به غریبه ها گوشه‌گیر و ساکت است. آنها به طور طبیعی مراقب غریبه ها هستند، اگرچه تا زمانی که صاحبشان در خانه هستند به اندازه کافی از مهمان خانه استقبال می کنند. آکیتا دوست دارد اشیاء را در دهان خود بگیرد و این شامل مچ دست شما نیز می شود. این یک عمل پرخاشگرانه نیست، بلکه یک راه ارتباطی آکیتا با کسانی است که دوستشان دارند.

 

آکیتا نیز با عادات نظافت خود غیرعادی نشان می دهد و بدن خود را مانند گربه لیس می زند. و این تنها ویژگی "گربه مانند" آکیتا نیست: آنها مانند یک ببر، طعمه خود را بی صدا و بدنشان تا زمین پایین اورده و شکار می کنند. آکیتا قدرت عضلانی زیادی دارد.

آکیتای ژاپنی، هم از نظر قد و هم از نظر حجم، به طور قابل توجهی کوچکتر از آکیتای آمریکایی است. سر روباه مانند آنها به طور قطعی با سر پهن نژاد آمریکایی متفاوت است. آکیتای ژاپنی چشم های بادامی شکل دارد، در حالی که چشمان آکیتای آمریکایی مثلثی شکل است.

آکیتا می تواند با سگ های دیگر پرخاشگر باشد و به ویژه مستعد پرخاشگری همجنس گرایان است. آنها برای غلبه بر این تمایلات به آموزش اجتماعی شدن نیاز دارند. اجتماعی شدن مثبت و آموزش مداوم و محکم برای آکیتا ضروری است. اگر با او بدرفتاری شود، اغلب با پرخاشگری پاسخ می‌دهند.

آکیتا اگر به درستی آموزش داده نشود، سایر حیوانات خانگی از دست او در امان نیستند چون آنهارا در خانه تعقیب می کند. تماس چشمی طولانی مدت توسط آکیتا به عنوان یک چالش در نظر گرفته می شود و ممکن است واکنش تهاجمی نشان دهند.

توجه: اینکه سگ بالغ شما چقدر غذا می خورد به اندازه، سن، هیکل، متابولیسم و ​​سطح فعالیت آن بستگی دارد. سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها هستند و همه آنها به یک مقدار غذا نیاز ندارند.

نژاد شیبا اینو

نژاد گربه کورات

 

به این وب سایت رای دهید