دنیای حیوانات

اخبار و دانستنی های دامپزشکی و سلامت حیوانات

آیا گربه در صورت خشکی بینی بیمار است؟

آیا گربه در صورت خشکی بینی بیمار است؟

به طور معمول، بینی گربه باید کمی مرطوب باشد، اما البته بین گربه های مختلف تغییراتی وجود دارد

آیا زعفران برای سگ و گربه خطرناک است؟

آیا زعفران برای سگ و گربه خطرناک است؟

غذاهای وسوسه انگیز زیادی در طول سال وجود دارد که هم سگ ها و هم گربه های ما را وسوسه می کند. اما اگر حیوانات خانگی ما به طور تصادفی زعفران، یکی از ادویه های پرطرفدار را بخورند، چه اتفاقی می افتد؟ آیا زعفران برای سگ یا گربه سمی است؟ پاسخ های دامپزشک ما را اینجا بخوانید!

آیا مرغ برای سگ خطرناک است؟

آیا مرغ برای سگ خطرناک است؟

به سگت مرغ میدی؟ بیشتر سگ ها طعم مرغ را دوست دارند و این میان وعده مورد علاقه بسیاری است. اما هنگام دادن مرغ به سگ خود نکاتی را باید در نظر داشته باشید.

توکسوپلاسموز در گربه ها

توکسوپلاسموز در گربه ها

شاید شنیده باشید که پزشکان به زنانی که قصد باردار شدن دارند توصیه می کنند به دلیل نگرانی در مورد توکسوپلاسموز، از شریک زندگی خود بخواهند که ظرف خاک گربه را در دوران بارداری خود تمیز کنند. قبل از انجام اقدامات شدید، مانند پیدا کردن یک خانه جدید برای گربه خود، با پزشک و همچنین دامپزشک خود برای اطلاعات دقیق و مشاوره صحبت کنید.

اسهال طولانی مدت در سگ و گربه

اسهال طولانی مدت در سگ و گربه

مدفوع شل می تواند هم در سگ ها و هم در گربه ها به یک مشکل دائمی تبدیل شود. در اصطلاح پزشکی، تغییرات در قوام مدفوع را زمانی که 2 هفته یا بیشتر وجود داشته باشداسهال مزمن  می گویند. این کاملا رایج است. در این مقاله به دلایل معمولی و نحوه کمک به حیوان خانگی خود می پردازیم.

کنه دمودکس در سگ ها

کنه دمودکس در سگ ها

گونه‌های کنه دمودکس، کنه‌های سیگاری شکل و میکروسکوپی هستند که در فولیکول‌های مو زندگی می‌کنند. سگ ها در چند روز اول زندگی این کنه ها را از مادرشان می گیرند. بیشتر سگ ها هرگز علائم بالینی مرتبط به حضور آن را تجربه نمی کنند. با این حال، در برخی از حیوانات دمودیکوزیس ممکن است رخ دهد، که در آن تعداد کنه های موجود در حیوان خانگی به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد و باعث مشکلات پوستی و ریزش مو می شود.

فیزیوتراپی در حیوانات

فیزیوتراپی در حیوانات

فیزیوتراپی به بازیابی حرکت و عملکرد پس از آسیب، بیماری یا ناتوانی طولانی مدت کمک می کند. همچنین از آسیب یا بیماری در آینده جلوگیری کرده و آن را کاهش می دهد. فیزیوتراپی دامپزشکی اصولی مشابه فیزیوتراپی انسان را در بر می گیرد. در اینجا برخی از مشکلات رایجی که فیزیوتراپی می تواند به سگ شما کمک کند  گفته شده است .

چگونه می توانم خطرات مرتبط با رژیم خام را محدود کنم؟

چگونه می توانم خطرات مرتبط با رژیم خام را محدود کنم؟

همیشه خطر ذاتی برای استفاده از هر گونه گوشت خام در خانه وجود دارد، و ما هرگز نمی توانیم این را به طور کامل لغو کنیم. با این حال پیروی از مراحل زیر به محدود کردن خطر تا حد امکان کمک می کند.

تغذیه سگ یا گربه خود با رژیم غذایی خام

تغذیه سگ یا گربه خود با رژیم غذایی خام

آیا به تغذیه سگ خود با رژیم خام فکر می کنید؟ مقاله ما را بخوانید تا همه چیزهایی را که باید در مورد تغذیه خام سگ خود با رژیم غذایی مبتنی بر گوشت خام بدانید تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند. ملاحظات مشابهی باید برای گربه ها در نظر گرفته شود.

چرا گربه ها شکار می کنند و چگونه آن را کاهش دهیم؟

چرا گربه ها شکار می کنند و چگونه آن را کاهش دهیم؟

گربه ها شکارچی هستند و به همین دلیل شکارچیان غریزی هستند. گربه های اهلی همان غرایز شکار را مانند خویشاوندان وحشی خود حفظ کرده اند. ما می توانیم این را هنگامی که آنها تعقیب می کنند و به یک اسباب بازی می جهند، ببینیم. آنها این مهارت ها را از مادر خود می آموزند تا طعمه را بگیرند. مانند سایر شکارچیان گربه در طبیعت، گربه ها مهارت های خود را در طول زندگی تقویت می کنند

آیا سگ ها سرما میخورند ؟

آیا سگ ها سرما میخورند ؟

آیا سگ ها می توانند سرما بخورند؟ سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها می‌توانند با آبریزش بینی، سرفه و عطسه دچار علائم سرماخوردگی شوند. در این مقاله با شایع ترین علل آبریزش بینی و سایر علائم سرماخوردگی در سگ ها بیشتر آشنا می شوید!

بیماری کیسه صفرا در سگ ها

بیماری کیسه صفرا در سگ ها

یکی از اندام های مهم گوارشی (GI) در سگ ها کبد و کیسه صفرا است. مسئول بسیاری از عملکردها از جمله هضم و جذب اسیدهای چرب می باشد. آسیب به کبد یا هر یک از ساختارهای مرتبط با آن می تواند منجر به بیماری جدی در سگ شود. در این مقاله، علل، علائم و درمان بیماری های شایع کیسه صفرا در سگ ها را مورد بحث قرار می دهیم.

شستشوی سگ ها با شامپو

شستشوی سگ ها با شامپو

هنگامی که زمان حمام سگها است، بهترین راه برای تمیز نگه داشتن این موجودات بهره گیری از شامپوی مخصوص این
حیوانات است. اما اگر شامپوی این حیوانات تمام شد میتوان از محصولاتی که مخصوص انسان ها است استفاده کرد؟

سردرد در سگها

سردرد در سگها

اگر فردی از شما بخواهد که احساس سردرد را توصیف کنید، ممکن است از کلماتی مانند "فشار" "ضربه " یا "درد مبهم"
استفاده کنید. دردی که اکنون دامپزشکان معتقدند سگها نیز میتوانند به آن دچار شوند.

سگها در فصول سرد سال افسرده تر هستند!

سگها در فصول سرد سال افسرده تر هستند!

نتایج به دست آمده از تحقیقات محققین حاکی از آن دارد که سگها نیز میتوانند مانند انسان ها به اختلالات روانی مرتبط به فصول مختلف مبتلا شوند.

نگهداری از حیوانات خانگی سبب بهبود شرایط روانی میشود

نگهداری از حیوانات خانگی سبب بهبود شرایط روانی میشود

تحقیقات جدید محققین دانشگاه کینگستون حاکی از آن دارد که نگهداری از حیوانات خانگی توسط افرادی که انعطاف
کمتری به لحاظ فکری دارند، میتواند به تحمل استرس های روزانه کمک شایانی بنماید.
به گزارش بخش خبری وب سایت  دامپزشک ایس برن بارکلام، دانشجوی روانشناسی، که در حال تکمیل پروژه خود

پانوستیت در سگ (درد رشد)

پانوستیت در سگ (درد رشد)

به عنوان درد در حال رشد شناخته می شود، به یک وضعیت استخوانی خود محدود شونده و در عین حال دردناک اشاره دارد که شامل استخوان های بلند پای سگ های نژاد بزرگ جوان معمولا بین سنین 5 تا 18 ماه می شود. پانوستیت ممکن است در بیش از یک استخوان در یک زمان رخ دهد یا ممکن است حرکت کند و باعث لنگش پا شود. لنگش خیلی ناگهانی رخ می دهد و معمولاً خود به خود و بدون سابقه ضربه یا ورزش زیاد رخ می دهد.

لیس زدن بیش از حد در گربه ها

لیس زدن بیش از حد در گربه ها

اگرچه گربه ها کنجکاو هستند ولی اکثریت قریب به اتفاق آنها استرس یا تغییر در هیچ شکلی را تحمل نمی کنند. استرس می‌تواند باعث شود گربه‌ها همه کارها مانند مخفی شدن، مدفوع کردن یا ادرار کردن را در خارج از ظرف خاک انجام دهند، پرخاشگر شوند یا حتی خود را بیش از حد اصلاح کنند یا لیس بزنند. نظافت بیش از حد یا «آلوپسی روان‌زا» در گربه‌ های پشمالوی ما چندان غیرمعمول نیست، اما دقیقاً چه شکلی است و چه چیزی به پیشگیری یا درمان آن کمک می‌کند؟

واژینیت توله سگ چیست؟

واژینیت توله سگ چیست؟

چیزهای زیادی برای دانستن و درک در مورد تربیت یک توله سگ سالم و شاد وجود دارد. بسیاری از مسائل ممکن است به وجود بیاید، و برخی نیاز به مراجعه به دامپزشک دارند، بدون اینکه سوالی داشته باشند. اما اگر فرج توله سگ ماده شما متورم یا قرمز باشد چه؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد علل، علائم و درمان واژینیت توله سگ، ادامه مطلب را بخوانید.

آیا سگ ها می توانند سرما بخورند؟

آیا سگ ها می توانند سرما بخورند؟

اگر سگ شما سرفه می کند و آبریزش بینی دارد، ممکن است تعجب کنید که آیا او سرماخوردگی دارد یا خیر. دانستن این نکته مهم است که سگ‌ها به دلایل مختلفی از جمله عفونت، مواد خارجی در مجرای بینی، پولیپ‌ها، انگل‌ها و بیماری‌های دندانی می‌توانند علائم سرماخوردگی را نشان دهند.

به این وب سایت رای دهید