اسب

اخبار و دانستنی های دامپزشکی و سلامت حیوانات

فیزیوتراپی در حیوانات

فیزیوتراپی در حیوانات

فیزیوتراپی به بازیابی حرکت و عملکرد پس از آسیب، بیماری یا ناتوانی طولانی مدت کمک می کند. همچنین از آسیب یا بیماری در آینده جلوگیری کرده و آن را کاهش می دهد. فیزیوتراپی دامپزشکی اصولی مشابه فیزیوتراپی انسان را در بر می گیرد. در اینجا برخی از مشکلات رایجی که فیزیوتراپی می تواند به سگ شما کمک کند  گفته شده است .

Telehealth دامپزشکی چیست؟

Telehealth دامپزشکی چیست؟

آیا استفاده از تله مدیسین را به عنوان بخشی از مراقبت های بهداشتی حیوان خانگی خود در نظر گرفته اید؟ گزینه های زیادی برای والدین حیوانات خانگی در دسترس است، و مهم است که بدانید به چه خدماتی نیاز دارید - چه به دنبال مشاوره عمومی باشید یا به مراقبت های اضطراری نیاز داشته باشید. برای اطلاع از تفاوت بین پزشکی از راه دور، تله تریاژ و سایر اصطلاحات مهمی که باید قبل از استفاده از خدمات مراقبت مجازی برای حیوان خانگی خود بدانید، به خواندن ادامه دهید.

آلرژی در اسب ها

آلرژی در اسب ها

با فرا رسیدن فصل بهار و فعالیت بیشتر حشرات و گرده افشانی گل ها ، غلظت آلرژن های محیطی بسیار بیشتر از قبل می شود. این امر هم برای انسان ها و هم اسب هایشان مشکل ساز می باشد.

فلج کمری اسب

فلج کمری اسب

در فلج کمری (میولیز)، ماهیچه های اسب از بین می روند. فلج می تواند در همه اسب ها اتفاق بیفتد، اما اشکال مختلفی وجود دارد و برخی از اشکال در نژادها یا انواع خاصی از اسب ها شایع ترند.

آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها داروهایی هستند که می توانند جان انسان ها و حیوانات را در صورت ابتلا به عفونت های باکتریایی جدی نجات دهند.

سوالات متداول در مشاوره آنلاین

سوالات متداول در مشاوره آنلاین

مراقبت مجازی دامپزشکی ممکن است مفهوم جدیدی به نظر برسد، اما در واقع سال‌هاست که وجود دارد. ممکن است اصطلاحات "تله‌پزشکی" یا "تله‌تریاژ" را شنیده باشید و ندانید که چگونه می‌توان از آنها برای کمک به مراقبت از حیوان خانگی خود استفاده کرد.

زخم معده در اسب

زخم معده در اسب

زخم معده یک مشکل رایج در اسب است. مطالعات نشان داده اند که حدود نیمی از اسب های سواری ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. و در میان اسب های مسابقه، این رقم بیشتر است.

آرتریت در اسب

آرتریت در اسب

متأسفانه آرتریت یک تشخیص نسبتاً شایع و علت لنگش در اسب است. التهاب مهره‌های پا می‌تواند در نتیجه بارهای مکرر، فشار بیش از حد، یا آسیب‌های کوچک مانند زمانی که اسب پس از پرش از روی موانع فرود می‌آید، رخ دهد.

در اینجا می توانید در مورد علائم، تشخیص و درمان آرتریت مچ پا در اسب ها - و زمان تماس با دامپزشک - بیشتر بخوانید!

مراقبت از دندان اسب

مراقبت از دندان اسب

اسب باید حفره دهان و دندان هایش به طور منظم توسط دامپزشک معاینه شود تا از هر گونه مشکل در حفره دهان جلوگیری و برطرف شود. به نظر شما هر چند وقت یکبار باید دندان های اسب معاینه و چک شود؟

شکستگی استخوان سم در اسب

شکستگی استخوان سم در اسب

شکستگی استخوان سم، از برخورد سخت اسب با یک جسم اتفاق می افتد. شکستگی های استخوان سم، بر اساس نحوه شکستگی به هفت نوع مختلف طبقه بندی می شوند.

درمان شپش اسب

درمان شپش اسب

شپش ها انگل های خارجی هستند که روی پوست و خز حیوانات زندگی می کنند.آنها در بدن حیواناتی که شرایط غیربهداشتی ندارند زندگی می کنند. دو نوع شپش وجود دارد و تمایز آنها در نحوه تغذیه آنهاست. یک نوع از طریق گاز گرفتن و جویدن مو و پوست مرده و دیگری از طریق مکیدن خون حیوان میزبان تغذیه می کند.

زگیل اسب

زگیل اسب

اگر برجستگی هایی به رنگ خاکستری یا رنگ پوست روی بینی اسب جوان خود پیدا کردید. پاپیلوم ها که می توانند یک شبه ظاهر شوند، نوعی زگیل اسب هستند. و مطمئناً ظاهری ناخوشایند دارند، اما نباید باعث نگرانی بیش از حد شوند.

کزاز در اسب

کزاز در اسب

کزاز یک بیماری سیستم عصبی است. اسب شما به واکسیناسیون منظم علیه کزاز نیز نیاز دارد و این یکی از واکسن های اصلی توصیه شده AAEP است.

گیاهان سمی برای اسب ها

گیاهان سمی برای اسب ها

اگر اسب و باغ دارید، باید مراقب باشید که گیاهان خاصی در ملک خود نداشته باشید. این علف های هرز، درختان، گیاهان و درختچه های معمولی، برای اسب ها سمی هستند.

عفونت ها و آسیب های چشمی در اسب

عفونت ها و آسیب های چشمی در اسب

صدمات و عفونت های چشمی در اسب ها با توجه به بزرگی و برجستگی چشم آنها شایع است. این تنها یکی از دلایلی است که شما باید حداقل دو بار در روز چشم اسب خود را بررسی کنید.

آیا تک شاخ ها واقعی هستند؟

آیا تک شاخ ها واقعی هستند؟

در طول تاریخ، تک شاخ در بسیاری از اساطیر شرقی و غربی ظاهر شده است. اما آیا تک شاخ ها واقعی هستند؟

فرهنگ اسب ها

فرهنگ اسب ها

مانند بسیاری از حیوانات اهلی دیگر، اسب برای اولین بار توسط انسان به عنوان غذا مورد استفاده قرار گرفت. اما با توجه به رفتارهای اسب و سختی به تله انداختن آنها، انسان راه دیگری را انتخاب کرد.

مشخصات نژاد اسب اصیل

مشخصات نژاد اسب اصیل

اسب‌های اصیل به عنوان اسب‌های خونگرم یا اسب‌هایی با روحیه، جسور، باهوش و ورزشکار طبقه‌بندی می‌شوند. این رفتاری است که از او اسبی باشکوه را می سازد. اما اسب‌های اصیل اسب‌های چند منظوره هستند .

مشکلات مفصلی پای اسب

مشکلات مفصلی پای اسب

قبل از آشنایی با برخی از رایج‌ترین مشکلات مربوط به پای عقب اسب‌ها ، بهتر است کمی در مورد ساختارهای موجود در پا و نحوه عملکرد طبیعی آن ها بدانید.

چیزهایی که اسب نباید بخورد

چیزهایی که اسب نباید بخورد

در تهیه خوراک اسب خود باید دقت و اطلاعات کافی داشته باشید. در اینجا لیستی از غذاهایی وجود دارد که احتمالاً نباید در رژیم غذایی اسب شما گنجانده شود.

به این وب سایت رای دهید