آبزیان

اخبار و دانستنی های دامپزشکی و سلامت حیوانات

Telehealth دامپزشکی چیست؟

Telehealth دامپزشکی چیست؟

آیا استفاده از تله مدیسین را به عنوان بخشی از مراقبت های بهداشتی حیوان خانگی خود در نظر گرفته اید؟ گزینه های زیادی برای والدین حیوانات خانگی در دسترس است، و مهم است که بدانید به چه خدماتی نیاز دارید - چه به دنبال مشاوره عمومی باشید یا به مراقبت های اضطراری نیاز داشته باشید. برای اطلاع از تفاوت بین پزشکی از راه دور، تله تریاژ و سایر اصطلاحات مهمی که باید قبل از استفاده از خدمات مراقبت مجازی برای حیوان خانگی خود بدانید، به خواندن ادامه دهید.

مارها چه شکلی هستند؟

مارها چه شکلی هستند؟

آیا می دانستید که مارها خزندگانی گوشتخوارهستند که فاقد پلک و گوش خارجی می باشند؟ اگر قصد دارید صاحب مار شوید، زمان و مکان پول لازم برای مراقبت صحیح از این حیوان را دارید، باید در مورد تغذیه، سلامتی و نگهداری این حیوان بیشتر بدانید.

شن آکواریوم چیست؟

شن آکواریوم چیست؟

شن آکواریوم یا هر ماده دیگری که در کف مخزن قرار می گیرد، زیرلایه نامیده می شود. باکتری های مفید در زیرلایه آکواریوم شما قرار دارند و ضایعات ماهی، غذای باقی مانده و بقایای گیاهی را تجزیه می کنند تا شرایط آب را سالم نگه دارند.

پرورش میگو آب نمک برای غذای ماهی

پرورش میگو آب نمک برای غذای ماهی

فروشگاه‌های آکواریومی ظروف تخم‌های میگو را که به صورت توپ‌های قهوه‌ای ریز به نظر می‌رسند، می‌فروشند شما می‌توانید آن‌ها را به محلول آب نمک اضافه کنید و بچه میگو به نام ناپلی خواهید داشت.

تمیز کردن آکواریوم و مرگ ماهی

تمیز کردن آکواریوم و مرگ ماهی

تغییرات جزئی آب به طور منظم برای آکواریوم شما توصیه می شود، اما تغییرات گسترده آب می تواند منجر به مشکلاتی شود. آیا تغییر آب باعث مرگ ماهی میشود؟

تغذیه ماهی های آکواریومی

تغذیه ماهی های آکواریومی

آنچه به ماهی های خود به عنوان غذا می دهید، و میزان تغذیه آنها، بخش مهمی از ایجاد یک محیط سالم برای آنها است. ارائه رژیم غذایی مناسب برای ماهی بسیار مهمتراز پاشیدن چند تکه نان روی آب است.

ماندارین ماهی

ماندارین ماهی

ماهی هایی که از خانواده Callionymidae یا Dragonet هستند معمولاً ماندارین ماهی نامیده می شوند. نگهداری از این ماهی ها به دلیل نیازهای غذایی خاص آنها دشوار است. پس از یادگیری غذایی، نگهداری ماندارین ماهی نسبتاً آسان است.

پرورش جلبک های بزرگ در آکواریوم آب شور

پرورش جلبک های بزرگ در آکواریوم آب شور

بسیاری از آکواریومی های آب شور گونه های خاصی از جلبک های بزرگ را در مخازن اصلی خود یا در پناهگاه ها و مخزن ها پرورش می دهند.

موج ساز آکواریوم

موج ساز آکواریوم

حتی در آرام‌ترین خلیج‌ها، ورودی‌ها و بندرگاه‌های اقیانوس، آب در حرکت است. موج قوی تولید شده توسط موج های طولانی اقیانوس ها می تواند به اعماق آب برسد و آب را در فواصل حداکثر 60 ثانیه به جلو و عقب حرکت دهد.

ماهی های سمی آکواریوم

ماهی های سمی آکواریوم

هنگام تصمیم گیری در مورد نگهداری از ماهی سمی آب شور باید احتیاط کرد. برخی از گونه‌ها نه تنها توانایی ایجاد نیش سمی را دارند بلکه حیوانات دیگر را هم می‌کشد.

نکات اساسی پرورش ماهی آکواریومی

نکات اساسی پرورش ماهی آکواریومی

کسانیکه ماهی آکواریومی دارند باید بتوانند از دیدن جفت ماهی که انتخاب کرده اند لذت ببرند، بچه ماهی تولید کنند، پرورش دهند و سپس بچه ماهی را به بلوغ برسانند.

تغذیه ماهی با غذای زنده

تغذیه ماهی با غذای زنده

اگرچه غذای پولکی یک رژیم غذایی اصلی خوب با ویتامین ها و مواد معدنی متعادل برای ماهی است، اکثریت قریب به اتفاق ماهی های آب شیرین به معنای واقعی کلمه از شانس داشتن غذاهای زنده یا حتی منجمد استفاده می کنند.

سوالات متداول درباره ماهی فایتر

سوالات متداول درباره ماهی فایتر

بتا یکی از محبوب ترین و قابل تشخیص ترین ماهی های آکواریومی آب شیرین است.

چه ساعاتی به ماهی غذا بدهیم؟

چه ساعاتی به ماهی غذا بدهیم؟

تغذیه بیش از حد رایج ترین اشتباه صاحبان ماهی های جدید است. هنگامی که به ماهی بیش از حد غذا می دهید، باقی مانده ها می توانند فیلتر شما را مسدود کرده و به سمومی تبدیل شوند که برای ماهی مضر هستند.

تغذیه ماهی

تغذیه ماهی

ماهی ها برای داشتن زندگی طولانی و سالم به تمام دسته های اصلی مواد مغذی نیاز دارند. متأسفانه، بسیاری از ماهی داران برچسب ظروف غذای ماهی را که محتوای غذایی غذا را نشان می دهد نمی خوانند و ممکن است غذایی حاوی مواد مغذی مناسب به ماهی ندهند.

لاک پشت ها چقدر عمر می کنند؟

لاک پشت ها چقدر عمر می کنند؟

شاید شما بدانید که لاک پشت ها نسبت به بسیاری از حیوانات خانگی دیگر عمر طولانی تری دارند. برخی از گونه های لاک پشت می توانند 100 سال یا بیشتر عمر کنند. چندین گونه معمولی از لاک پشت های آبی خانگی می توانند تا 40 سالگی زندگی کنند.

چرا آب مخزن لاک پشت من سبز می شود؟

چرا آب مخزن لاک پشت من سبز می شود؟

سبز شدن آب موجود در مخازن لاک پشت اغلب نتیجه جلبک هایی است که به خودی خود مضر نیست. با این حال، بررسی شرایط موجود در مخزن که می‌تواند منجر به رشد بیش از حد جلبک‌ها شود، مهم است، زیرا ممکن است نشان‌دهنده مسائل دیگری باشد که مضر هستند.

چرا ماهی بتا مبارزه می کند؟

چرا ماهی بتا مبارزه می کند؟

ماهی بتا یا همان فایتر که به ماهی مبارز سیامی نیز معروف است، به دلیل پرخاشگری نر علیه نر نامگذاری شده است. اکثر ماهی های نر بتا در آکواریم های خانگی باید جداگانه نگهداری شوند و حتی نمی توانند نرهای دیگر را ببینند. چون باعث آسیب زدن به هم و حتی مرگ یکدیگر خواهند شد.

7 بیماری رایج ماهی قرمز

7 بیماری رایج ماهی قرمز

اگر صاحب ماهی قرمز هستید، بیماری هایی در آب شیرین وجود دارد که ممکن است ماهی گلی شما را مبتلا کند.

 گربه ماهی

گربه ماهی

گربه ماهی Pictus گزینه مناسبی برای بسیاری از مخازن آب شیرین است. طبیعت شبانه آن فقط به نور کم یا مکان هایی برای پنهان شدن در طول روز نیاز دارد.

به این وب سایت رای دهید