دنیای حیوانات

اخبار و دانستنی های دامپزشکی و سلامت حیوانات

آرام ترین سگ ها

آرام ترین سگ ها

10 نژاد از ساکت ترین سگ ها وجود دارند که بهترین گزینه برای خانه های کوچک و آپارتمانی می باشند. این نوع از نژاد ها پارس نمی کنند یا به ندرت پارس می کنند.

تشخیص تبخال در گربه

تشخیص تبخال در گربه

تبخال گربه یک بیماری بسیار مسری است که باعث تورم چشمی و عطسه می شود. انتقال این ویروس می تواند از طریق تماس مستقیم با گربه آلوده یا از طریق استنشاقی رخ دهد. گربه های مادر نیز می توانند تب خال را به بچه گربه های خود منتقل کنند.

بیماری FLUTD گربه ها

بیماری FLUTD گربه ها

FLUTD بیماری است که معمولا در بین گربه سانان شایع می باشد و باعث اختلالات دستگاه ادراری آنها می شود.

ژنوم گربه

ژنوم گربه

ژنوم انسان به طرز شگفت آوری شبیه گربه است . محققان می گویند ژنتیک گربه و انسان یکی از نزدیکترین مقایسه هایی است که می توانید انجام دهید.

استفاده آنتی بیوتیک در دامداری

استفاده آنتی بیوتیک در دامداری

محققین اعلام کردند که استفاده مسئولانه داروها در اتحادیه کشاورزی (RUMA) از دامپزشکان و کشاورزان خواسته است از همه گیری برای کاهش مقاومت ضد میکروبی (AMR) استفاده کنند.

ماهی خون آشام

ماهی خون آشام

"ماهی خون آشام" بعد از سالها دوباره در رودخانه آمریکایی کالیفرنیا مشاهده شد که نشان می دهد که به منطقه باز گشته است.

آیا سگ ها دروغ را تشخیص می دهند؟

آیا سگ ها دروغ را تشخیص می دهند؟

یک مطالعه جدید بررسی شده که آیا سگ ها می توانند تشخیص دهند به آنها دروغ گفته می شود یا خیر.محققان نحوه واکنش سگ ها را در شرایط مختلف بررسی کردند. و این موضوع ثابت شده است که سگ ها باهوش هستند.

ویروس میمون B

ویروس میمون B

به گزارش محققین ویروس میمون B منجر به مرگ یک دامپزشک چینی در این کشور شد. CDC می گوید تنها یک مورد مستند از انتقال این ویروس از فردی به فرد دیگر وجود دارد.

سفر با حیوان خانگی خود

سفر با حیوان خانگی خود

به گفته کارشناسان، در ایالات متحده قوانینی برای حمل حیوانات خانگی در طول پرواز آمده است که دیگر نیازی به تنها ماندن حیوان در خانه و نگرانی و استرس برای صاحب حیوان خانگی نباشد.

ماهیان معتاد

ماهیان معتاد

بر اساس تحقیقات جدید، محققین دریافتند که داروهای غیرقانونی رفتار ماهی ها را در سطوح موجود در آبها تغییر می دهد. ماهی قزل آلای قهوه ای وقتی متامفتامین در مجاری آب تجمع می یابد ، می تواند به آن معتاد شود و باعث تغییر رفتار ماهی شود.

حیوانات خانگی و آتش بازی

حیوانات خانگی و آتش بازی

به گفته محققان، سگ ها فوبیای سر و صدا دارند چون شنوایی آنها بین 45000 تا 65000 هرتز می باشد که باعث میشود از صداهای بلند ترس داشته باشند

حیوانات استرالیا در معرض خطر

حیوانات استرالیا در معرض خطر

استرالیا از کشورهای مگادیسم است.که بیشتر گونه های حیوانات که در هیچ جای دیگری وجود ندارند حدود 87٪ پستانداران ، 93٪ خزندگان و 94٪ قورباغه ها فقط در استرالیا یافت می شوند.

COVID-19  و جامعه دامپزشکی

COVID-19 و جامعه دامپزشکی

در سراسر جهان ، خدمات دامپزشکی همچنان به نقش اساسی خود در جامعه ، محافظت از سلامت و رفاه حیوانات و بهداشت عمومی و همچنین به چالش های ناشی از همه گیری COVID-19، ادامه می دهند.

مسکن حیوانات

مسکن حیوانات

به گفته محققین، حیات وحش در سراسر جهان با بحران مسکن روبرو است. چون وقتی زمین برای کشاورزی ، استخراج معادن و شهرنشینی پاکسازی می شود، زیستگاه ها و پناهگاه های طبیعی از بین می روند، مانند حفره های درخت، توده های سنگ و چوب های بزرگ

طولانی کردن عمر حیوانات

طولانی کردن عمر حیوانات

شرکتEMBARK می گوید: "ما به صاحبان حیوانات خانگی و پرورش دهندگان کمک میکنیم تا بهترین آینده را برای سگهایشان ایجاد کنند."

بیماری های پرندگان زینتی

بیماری های پرندگان زینتی

پرندگان زینتی حیوانات زیبا و باهوشی هستند، که اکثر افراد فکر می کنند نگهداری از این موجودات شگفت انگیز کاری آسان است. ولی با این حال پرندگان هم مستعد بیماری و شرایط سلامتی نا مساعد می شوند.

علت پارس کردن سگ ها

علت پارس کردن سگ ها

سگها به دلایل مختلف به هم یا افراد دیگر پارس می کنند. انواع پارس ها شامل سلام و احوالپرسی ، مالکیت، هشدار دهنده ، اضطراب ، ترس یا احساس تهدید ، پرخاشگری ، بازی یا پاسخ ساده به پارس سگ دیگر است.

حیوانات خانگی برای کمک به آموزش کودکان مدرسه می روند

حیوانات خانگی برای کمک به آموزش کودکان مدرسه می روند

محققین بر این باورند که حیوانات خانگی می توانند به آموزش و یاد گیری بهتر کودکان در مدرسه کمک کنند

راز خونگرم  بودن برخی ماهی ها

راز خونگرم بودن برخی ماهی ها

بر اساس تحقیقات دانشمندان علل خونگرمی برخی از ماهی ها کشف شد.

داروی لنفوم مورد تأیید  VetDC

داروی لنفوم مورد تأیید VetDC

به گفته محققین داروی لنفوم سگ مورد تأیید سازمان VetDC برای درمان و کمک به افزایش کیفیت زندگی این حیوانات وارد بازار شد.

به این وب سایت رای دهید