دنیای حیوانات

اخبار و دانستنی های دامپزشکی و سلامت حیوانات

عفونت گوش در گربه ها

عفونت گوش در گربه ها

عفونت گوش در میان گربه ها شایع است. این عفونت ناراحت کننده و گاهی دردناک است، که می تواند نشانه ای از یک مشکل مهم سلامتی باشد. در صورت عدم درمان، عفونت گوش می تواند منجر به کاهش شنوایی یا سایر مشکلات سلامتی شود.

شپش خوکچه هندی

شپش خوکچه هندی

اگر مشکوک هستید که خوکچه هندی شما آلوده به شپش است که به آن پدیکولوز نیز می گویند، باید فوراً به دامپزشک مراجعه کنید. شپش خوکچه هندی را می توان پیشگیری، درمان و با خیال راحت از بین برد اگر بدانید چه کاری باید انجام دهید.

مزایای دامپزشکی آنلاین

مزایای دامپزشکی آنلاین

پزشکی از راه دور می تواند به روش های مختلفی ارائه شود. تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی، چت آنلاین، و بازدیدهایی که از طریق برنامه‌های کنفرانس ویدئویی انجام می‌شوند، همگی نمونه‌هایی از پزشکی از راه دور هستند.

بعد از عقیم سازی گربه چه اتفاقی می افتد؟

بعد از عقیم سازی گربه چه اتفاقی می افتد؟

اواریوهیسترکتومی، همچنین به عنوان "اسپی"، برداشتن تخمدان ها و رحم گربه ماده است. گربه‌های ماده جوانی که عقیم نشده‌اند دچار گرما می‌شوند و در صورت قرار گرفتن در معرض نرهای (عقیم نشده) احتمال باردار شدن آن‌ها بسیار زیاد است. یک ماده می تواند از سن چهار ماهگی به بلوغ برسد. و هر گربه به طور متفاوتی تحت تأثیر قرار می گیرد.

سگ یا گربه؟ کدام باهوش تر است؟؟

سگ یا گربه؟ کدام باهوش تر است؟؟

این موضوع بحث برانگیز و جالبی است که همیشه صاحبان (سگ یا گربه)، باور دارند حیوان خانگی آنها باهوشتر است. به نظر شما کدام حیوان خانگی باهوشتر است؟ سگ یا گربه؟

تغذیه سگ سالخورده

تغذیه سگ سالخورده

هنگامی که یک حیوان خانگی محبوب پیر می شود، عادات غذایی و نیازهای غذایی او می تواند تغییر کند. اما سگ ها چه زمانی سالخورده و پیر می شوند؟

اسکاتیش فولد

اسکاتیش فولد

اسکاتیش فولد، به دلیل کالسکه گوش، سر و چشم های گرد، پاها و دم ضخیم، ظاهری منحصر به فرد دارد. آنها یک نژاد گربه با جثه متوسط و کم هزینه هستند. این گربه عاشق بازی کردن است.

لکه اشک در سگ

لکه اشک در سگ

ممکن است متوجه علائم قرمز یا قهوه ای تیره زیر چشم سگ خود شده باشید، به خصوص اگر سگ شما خز سفیدی دارد، اگر آلرژی یا سوزش مکرر چشم داشته باشد. این علائم تیره به عنوان لکه های اشک شناخته می شوند و می توانند برای هر سگی صرف نظر از نژاد، سن یا رنگ خز رخ دهند.

آیا گربه ها به صاحبان خود وابسته هستند؟

آیا گربه ها به صاحبان خود وابسته هستند؟

شاید یک گربه از انسانی که وعده های غذایی روزانه اش را فراهم می کند قدردانی کند، اما آیا آنها واقعاً به صاحبان خود اهمیت می دهند؟ یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گربه‌ها می توانند پیوندهای مهمی با صاحبان انسانی خود برقرار کنند.

نظافت خرگوش

نظافت خرگوش

خرگوش‌ها زمان زیادی را صرف نظافت خود می‌کنند، آنها معمولاً نیازی به حمام کردن ندارند. اما شانه زدن منظم کمک می کند پوشش خرگوش شما در شرایط خوبی باقی بماند.

گال در سگ ها

گال در سگ ها

ممکن است کلمه گال باعث نگرانی شما شود، اما این بیماری در بیشتر سگ‌ها رایج نیست. گال توسط کنه‌های میکروسکوپی ایجاد می‌شود، که از سال 2017 کاهش یافته است، و این عارضه پوستی مزاحم در محیط های خاصی برای سگ ها ایجاد می شود.

آیا ژامبون برای سگ بی خطر است؟

آیا ژامبون برای سگ بی خطر است؟

آیا ژامبون برای سگ ها مفید است ؟ ژامبون نمی تواند بخشی از رژیم غذایی سگ شما باشد، بنابراین نباید به عنوان یک وعده غذایی سالم به آن نگاه کنید، بلکه باید به عنوان یک وعده غذایی که بیش از 10 درصد از کالری دریافتی روزانه سگ شما را تشکیل می دهد در نظر گرفت.

پزشکی از راه دور یک گزینه مراقبتی

پزشکی از راه دور یک گزینه مراقبتی

پزشکی از راه دور نیاز زیادی به تجهیزات ندارد، تنها چیزی که نیاز دارید دو کامپیوتر یا تلفن همراه با دوربین و میکروفون داخلی است. یکی در کلینیک و دیگری در خانه مشتری.

آیا گربه ها می توانند برنج بخورند؟

آیا گربه ها می توانند برنج بخورند؟

اگرچه گربه ها توانایی هضم کردن کمی برنج را دارند، اما آیا می توانید برنج را به وعده غذایی گربه خود اضافه کنید؟

چرا سگ ها همه جا دنبال شما می آیند؟

چرا سگ ها همه جا دنبال شما می آیند؟

شاید سگ ها فکر می کنند که ما به حمایت آنها نیاز داریم، از اتاق نشیمن گرفته تا اتاق خواب، آشپزخانه و حمام، سگ ها ما را دنبال می کنند. چرا سگ شما می‌خواهد همیشه و همه جا همراهتان باشد؟

بهداشت از راه دور دامپزشکی

بهداشت از راه دور دامپزشکی

بهداشت از راه دور دامپزشکی چیست؟ خدمات بهداشتی از راه دور دامپزشکی در حال محبوب شدن و رایج شدن است. اما چه تأثیری در آینده خواهد داشت؟

گلوله مو در گربه ها

گلوله مو در گربه ها

گلوله مو در گربه ها رایج است اما گاهی اوقات می تواند به یک وضعیت اضطراری تبدیل شود. شما چه کاری می توانید برای گربه خود در خانه انجام دهید، چون به نظر می رسد که آنها در حال خفگی هستند، آیا باید به دامپزشک مراجعه کنید؟

چگونه گوش های گربه خود را تمیز کنیم؟

چگونه گوش های گربه خود را تمیز کنیم؟

گربه‌ها ساعت‌های بی‌شماری را صرف لیسیدن خزهای خود می‌کنند و از پنجه‌های خود برای اصلاح بالای سر و صورت خود استفاده می‌کنند. اما یک جایی که نمی توانند به آن برسند و تمیز کنند داخل گوششان است.

مراقبت آنلاین سلامت سگ ها

مراقبت آنلاین سلامت سگ ها

طیف گسترده ای از خدمات اینترنتی وجود دارد که می تواند به مراقبت از سگ شما کمک کند. همچنین سامانه دامپزشک با ارائه خدمات برای سلامت پت ها بصورت آنلاین و حضوری می تواند بسیاری از نگرانی های شما را کاهش دهد.

لاک پشت ها چگونه می خوابند؟

لاک پشت ها چگونه می خوابند؟

برخی رفتارهای لاک پشت های خشکی و آبزی می تواند مرموز باشد. خواب یکی از این رفتارهای اسرارآمیز است، زیرا تشخیص اینکه لاک پشت ها چه زمانی ممکن است بیدار یا خواب باشند، دشوار است.

به این وب سایت رای دهید