دام کوچک

اخبار و دانستنی های دامپزشکی و سلامت حیوانات

برنامه تغذیه بچه گربه ها

برنامه تغذیه بچه گربه ها

درست مانند نوزادان انسان، بچه گربه ها در سال اول زندگی خود رشد زیادی دارند. نوع غذا و میزان مصرف یک بچه گربه مستقیماً بر سرعت رشد و تکامل آنها تأثیر می گذارد.

درک رفتار و زبان بدن خرگوش

درک رفتار و زبان بدن خرگوش

همه خرگوش‌ها برای ابراز خوشحالی، غمگینی یا ترس، کارهایی را انجام می‌دهند و برای هر خرگوش متفاوت است، و یک سری رفتارها برای بیشتر خرگوش‌ها یکسان است.

نژاد مالتیز

نژاد مالتیز

مالتیز یک سگ کوچک، شاد با موهای بلند، نرم و سفید است. نژاد مالتی باهوش و جمع و جور است و آن را به یک سگ کوچک قابل حمل تبدیل می کند.

کلامیدیا در گربه ها

کلامیدیا در گربه ها

کلامیدیا یک عفونت باکتریایی بسیار شایع در گربه‌ها است که می‌تواند برای گربه‌هایی که با هم زندگی می‌کنند خطر ساز باشد.

نژاد پاگ

نژاد پاگ

پاگ سگی شاد با سر گرد و چروکیده، بینی کوتاه، جثه کوچک تنومند و محکم و دمی مجعد است. این سگ کوچک جذاب، خوش اخلاق، پرانرژی و بازیگوش است.

رابطه سگ با لباس های شما

رابطه سگ با لباس های شما

سگ ها رفتارهای عجیب و عادات غیرعادی زیادی دارند. سگ ها از تعقیب دمشان گرفته تا بو کشیدن پشت یکدیگر ، ما را متحیر می کنند. خوردن لباس هایی مانند جوراب و لباس کوچک می تواند که باعث انسداد جدی دستگاه گوارش آنها می شود، یکی از این کارها است.

عفونت ها و مشکلات چشمی خوکچه هندی

عفونت ها و مشکلات چشمی خوکچه هندی

خوکچه هندی، مانند بسیاری از حیوانات خانگی، مستعد مشکلات چشمی است. بیماری ها و مسائل مختلفی وجود دارد که می تواند سلامت چشم خوکچه هندی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

دلایل آبریزش بینی سگ

دلایل آبریزش بینی سگ

زمانی که افراد دچار آبریزش بینی می شوند، معمولا دلیل آن را می دانند. بیماری ها، زباله های محیطی، غذاهای تند و حتی احساسات باعث گریه و آبریزش بینی ما می شود، اما آیا برای سگ ها هم همینطور است؟

واکسیناسیون بچه گربه

واکسیناسیون بچه گربه

واکسن ها بخش مهمی از برنامه مراقبت بهداشتی بچه گربه شما هستند. ایمن سازی اولیه برای جلوگیری از بیمار شدن بچه گربه و جلوگیری از گسترش بیماری او ضروری است.

تغذیه خوکچه هندی

تغذیه خوکچه هندی

در ابتدایی ترین سطح، خوکچه هندی گیاهخوار است. این بدان معناست که آنها فقط میوه و سبزیجات می خورند - بدون لبنیات، تخم مرغ، گوشت یا حشرات برای این بچه های کوچک. یونجه تازه و سبزیجات برگدار تازه باید بخش عمده ای از رژیم غذایی خوکچه هندی شما را تشکیل دهند.

موش ها چه می خورند؟

موش ها چه می خورند؟

ما براین باوریم که موش ها از خوردن پنیر لذت می برند، اما برای سلامتی مطلوب، رژیم غذایی آنها باید بسیار بیشتر از این باشد.

مسمومیت با آهن در سگ ها

مسمومیت با آهن در سگ ها

مسمومیت با آهن یک وضعیت نسبتاً غیرمعمول در سگ است، اما یکی از مواردی است که باید بسیار جدی گرفته شود، زیرا اگر درمان نشود، می تواند منجر به عوارض شدید از جمله مرگ شود.

غذای خرگوش خانگی

غذای خرگوش خانگی

غذای خرگوش خانگی باید متنوع و به اندازه باشد. تنوع غذایی بدین منظور است که از دادن غذایی یکنواخت برای مدت طولانی به خرگوش خودداری شود.

راهنمای خرید سگ خانگی

راهنمای خرید سگ خانگی

خرید سگ خانگی باید با توجه به سلامت سگ ، خصوصیات ظاهری سگ ، نژاد سگ ، موقعیت نگهداری سگ ، خلق و خوی سگ ، هزینه های خرید آن و ... انجام شود.

رژیم خوکچه هندی و ویتامین C

رژیم خوکچه هندی و ویتامین C

ویتامین C برای خوکچه هندی بسیار مهم است. خوکچه های هندی بدون ویتامین C کافی در رژیم غذایی خود می توانند به شدت به اسکوربوت مبتلا شوند.

تیروکسین برای سگ ها

تیروکسین برای سگ ها

تیروکسین، ال-تیروکسین، لووتیروکسین، تیرو-تابس: همه این ها نام های متفاوتی برای داروی سگ هستند. این یک شکل مصنوعی از هورمون است که به طور معمول توسط غده تیروئید سگ شما تولید می شود و برای درمان کم کاری تیروئید استفاده می شود.

تنفس گربه

تنفس گربه

آیا تا به حال به تنفس سریع گربه خود در هنگام خواب توجه کرده اید؟ اگر گربه شما به سرعت نفس می کشد، می تواند نشانه ای از مسائل مختلفی از استرس گرفته تا بیماری قلبی باشد.

لرز در سگ ها

لرز در سگ ها

بسیاری از سگ ها می لرزند، حتی وقتی بیرون سرد نیست. این امر به ویژه در سگ های کوچک مانند چی واوا رایج است.

سن پرنده به سال های انسانی

سن پرنده به سال های انسانی

بسته به گونه پرنده، امید به زندگی پرندگان متفاوت است، به طوری که پرندگان بزرگ معمولا طول عمر بیشتری نسبت به پرندگان کوچک دارند.

برونشیت در گربه ها

برونشیت در گربه ها

بیماری برونشيت باعث تغییراتی در ساختار حنجره می گردد. در برونشیت بافت پوششی نایژه ها دچار آماس می گردند. دیوارۀ حنجره و مجاری هوایی (برنش) ضخیم شده و باعث تنگی مجاری هوایی می گردد. وقتی این حالت پیش رفت نماید مجاری هوایی باریک شده و اکسیژنی که حیوان در هنگام ورزش و فعالیت شدید به آن نیاز دارد تامین نمی شود

به این وب سایت رای دهید